Od zawsze marzyłem o tym, aby pojechać nad polskie jeziora, jednak do tej pory nie miałem ku temu okazji. Na szczęście dostałem kilka dni urlopu, więc zaproponowałem swoim znajomym wspólny wyjazd. Wszyscy się zgodzili, zaczęliśmy się więc przygotowywać. Chcieliśmy ciekawie spędzić ten czas, aby odpocząć od swoich codziennych obowiązków.

Czy można wynająć jacht bez patentu?

czarter jachtów motorowodnych bez patentuBardzo chcieliśmy wynająć jakąś łódź, żeby właśnie na niej spędzić kilka dni. Na początku martwiliśmy się tym, że żaden z nas nie posiada odpowiednich uprawnień, jednak okazało się, że niepotrzebnie. Możliwy jest bowiem w Polsce czarter jachtów motorowodnych bez patentu, tylko trzeba wybrać odpowiedni model. Bez problemu znaleźliśmy jacht, który spełnił nasze oczekiwania. Zanim jednak wypłynęliśmy, konieczne było przejście kursu, na którym dowiedzieliśmy się, jak sterować takim jachtem oraz jak zadbać o swoje bezpieczeństwo. Obsługa wybranej przez nas łodzi okazała się dosyć intuicyjna, dzięki czemu rejs był dla nas bardzo przyjemny. Spędziliśmy kilka dni na wodzie, dzięki czemu mogliśmy się całkowicie zrelaksować, zapominając o wszelkich troskach. Taki sposób spędzenia urlopu okazał się więc strzałem w dziesiątkę. Wszyscy byliśmy zachwyceni, żałowaliśmy, kiedy urlop dobiegł końca i musieliśmy wracać do swoich obowiązków.

Urlop spędzony na jachcie okazał się rewelacyjnym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Tak bardzo mi się spodobało, że w przyszłości na pewno pojadę tam jeszcze raz. Cieszę się, że nie muszę mieć patentu żeglarskiego, aby móc wynająć jacht. Takie modele nie należą do największych, jednak zapewniają odpowiedni komfort kilku osobom, co jest w zupełności wystarczające. Wróciłem z urlopu bardzo wypoczęty, dzięki czemu powrót do pracy nie był aż tak straszny.